fredag 18 juni 2010

3 utmaningar i Kalmarsund

Utmaningar:
1) Motorn stannade
2) Sjökortsplottern åkte i sjön
3) Jag klämde handen har ont

Lösningar:
1) Segla. Njutbar fin kryss ner från Blå Jungfrun. Men ett långt Kalmarsund har blivit alldeles för långt. Marin service får hjälpa mig i Kalmar hamn. Kan vara skit i bränslet, så det blir att byta filter mm.
2) Jag har GPS med sjökort i iPhone, tack och lov. Papperssjökort finns men bara översikt. Kollat m Pantaenius, försäkringen täcker det som tur är. Axel på Delphia har en ny klar när jag passerar Malmö.
3) Tejpat ihop hjälpligt och kollar i hamn med Rilk / Pappa.

Nu är det slag, på slag i Kalmarsund, så jag håller mig varm. Rakt förut siktas Borgholms slottsruin. :-) Väcker minnen från fotbolls VM 1974 och Göran seglade med oss i Amanda. Vernerssons hade en liten TV i sin båt. Svartvit.....med myrkrig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar