onsdag 16 juni 2010

VI ÄR LOSS

Losskastning den 16/6, kl 19.23. Nu börjar exakt 2 månaders ledighet!
  • Nuvarande Position: Utanför Kapellskär, kurs syd, fart 6,7 knop.
  • Förväntad hamn imorgon: Seglandes hela dygnet (om jag inte lägger mig och sover i en vik inatt). Rutten är via ytterskärgården, via Dalarö (kanske stannar till och säger hej till Clara och Christoffer). Utomskärs utanför Utö kurs mot Blå Jungfrun.
  • Besättning ombord: Henrik
  • Vind och väder: Stiltje och krusningar från syd. Sol. Vackert. Cirrusmoln bådar annat väder. Vattentemp 14 grader, lufttemp 18 grader.
  • Signifikanta händelser: Plockat upp motorn från Julle.
Resan på land gick först bra, sen inte bra, sen bra..bra...bra och sist jättebra: Hann tidigare buss; missade anslutningsbussen i Norrtälje med 2 minuter; fick stå och lifta, lifta, lifta inom 3o minuter hade jag fått 3 olika liftar till Nysättra, avfarten till Rosättra och slutligen en kille som körde mig ända fram till vårt hus. Tacksamt!

Jag packade det sista från landet och tog dingen till Lomah och stack iväg så snart jag fixat allt ombord och tagit av motorn från Julle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar