torsdag 17 juni 2010

Två depåstopp

1. MÖJA. Jag tog mig 4 timmars sömn vid kajen på Möja, utanför ICA. Landade 23.40 och kastade loss 04.05.
2. DALARÖ. Clara och jag tog en morgonfrukost på Dalarö innan hon skulle jobba i grönsakshandeln, första dagen i sommar.

Christoffer sov som en gris (med ont i halsen = svinont). Han jobbade sin första dag på Statoilmacken igår. "Jag vill tanka diesel", sade jag högt och tydligt. Han öppnade ETT öga och log....vilken bortklemad mackpersonal...;-). Jag fick gå bort till macken och tanka Lomah själv bah..

Nu gång söderut med nyfylld tank, strålande sol och jag tog just av mig i shorts. Clara messade hejdå på väg in i Grönsakshandeln.
Jag är litet konfunderad över bränsleförbrukningen, dock. Den kan inte vara 4 liter per distansminut. Måste ha räknat fel på tid eller så tankade jag inte fullt på Gräddö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar