måndag 9 augusti 2010

Revansch på Hanöbukten

Vi har gungat över Hanöbukten i 10 m/s med god fart och stor del av tiden låg vi i förpiken och läste bok. En annan del av tiden sov vi, rätt stor del av tiden kanske men jag minns inte.

Tid indelas ombord i år, månader, dagar, timmar och 20-minutare. Var tjugonde minut låter min äggklocka (iPhone) som en aggresiv instängd hund och jag sticker upp huvudet genom förpiken och undrar vem i helvete plågar hund på detta fasansfulla sätt. Sen vaknar jag.

Louise äggklocka låter alltid med olika signaler (jag tror hon var signalspanare i det militära och måste byta frekvens, signalsystem och metoder hela tiden) och det har önskad förvillande effekt. Sen vaknar jag (inte som önskat - hon).

Vi rundar i skrivande stund Utklippan, utanför Utlängan och snart kommer gunget lägga sig i den friska västliga frånlandsvinden på väg upp i Kalmarsund. Då skall vi äta brunch. Smekmånaden artar sig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar