söndag 1 augusti 2010

Sverige i Sikte

Vi ser Svenska kusten! Det känns gõtt att snart vara inne.

Vi går för motor med alla segel ute (och alla kapell hängandes på tork också) och förtöjer 14.00 i Lilla Bommen. Jag har knipit 2 sovtimmar nu på morgonen och känner mig utsövd nu igen. Lollo har just börjat med en god gryta som vi skall ha både till lunch och till middag när alla barnen kommer. Den goda doften sprider sig i kajutan.
Kalle tycker frukost är så tråkigt och han kom på att om han lägger sig och sover litet till så kan det vara lunch nästa gång han kommer ut istället. Briljant problemlösning, tycker jag!

Japp....där vaknade Kalle av matångorna. Han ställer sig i dörren och säger: HEJ! Nu är jag vaken - NU vill jag ha mat - FÅR JAG DET?!?! :-)))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar